15.10.2013

Vanilyalı Yoğurt

CLICK FOR ENGLISH "Vanilla Yogurt"
PER ITALIANO "Yogurt alla Vaniglia"




Bir önceki yazımda tarifini verdiğim vanilyalı şekerin bizim evde en çok kullanım alanı bulduğu yer, son zamanlarda dolabımızdan hiç eksik olmayan işte bu vanilyalı yoğurt!

Malzemeler:
1000gr tam yağlı süt
100gr yoğurt
50gr süt tozu (ben yağsız süt tozu kullandım)
40gr şeker (ben agave şurubu kullanıyorum)
20gr Vanilyalı Şeker

Yapılışı:

  • Hazneye tüm malzemeleri koyun. 4 dakika 50°C 4 Hız ısıtın.
  • Fırını önceden 50°C ısıtıp söndürün.

  • Hazneyi yerinden çıkartıp kapağını kapatın. Ölçü kapağı ile kapatın. (İsterseniz kapaklı cam kavanozlara da aktarabilirsiniz. Ben genelde haznede bırakmayı tercih ediyorum) Polar battaniyeye sarıp sönmüş fırına yerleştirin.
  • 12 - 15 saat mayalanmaya bırakın. (Mayalarken 15 saatin üstüne çıkmayın zira ne kadar uzun beklerseniz yoğurdunuz o kadar ekşir.)
  • Mayalama sonrasında kapağı açtığınızda karşılaştığınız görüntü aşağıda. (Üzerindeki minik siyah noktalar vanilyadan kaynaklanıyor)



  • Geniş bir kaba ya da kavanozlara aktarıp buzdolabında soğumaya bırakın.


Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder