18.09.2013

Vanilyalı Şeker ve Vanilya Özütü

CLICK FOR ENGLISH "Vanilla Sugar e Vanilla Extract"
PER ITALIANO "Zucchero Vanigliato e Estratto di Vaniglia"


Thermomix'le vanilyalı şeker hazırlamaya başladığımda kendime ilk sorduğum soru şuydu: Ben bunu niçin daha önce yapmamışım?? O gün bugündür hem kendim için, hem hediyelik olarak çeşitli kereler yaptım. Bu çok kolay tarifi sizlerle de paylaşmak istiyorum bugün.

Malzemeler:
1 vanilya çubuğu, (birkaç parçaya doğranmış)
200gr şeker

Yapılışı:

  • Vanilya çubuğu ve şekeri steril bir cam kavanoza koyup kapağını sıkıca kapatarak 5-7 gün kadar kurumaya bırakın. (Cucinare a Modo Mio kitabında 2-3 gün yazıyor ama ben 1 hafta bekletiyorum)

  • Kavanozun içindekileri hazneye boşaltın, 15 saniye 10 Hız toz haline getirin. 



  • Tekrar cam kavanoza alıp ağzını kapatarak kuru bir yerde muhafaza edin.

***Tariflerinizde 1 paket şekerli vanillin yerine 1 yemek kaşığı vanilyalı şeker kullanabilirsiniz.***

ÖNEMLİ NOT: Eğer tarifte vanillin yerine 10gr veya daha fazla vanilyalı şeker kullanıyorsam, tarifteki şeker gramajını azaltıyorum. Örneğin 100gr şeker gerektiren bir tarifte 20gr vanilyalı şeker kullanacaksam, şeker miktarını 80 grama indiriyorum.


Vanilya Çubuğu Satın Alırken:
Vanilya çubuğu satın alırken mat renkte olmamasına, nemli ve parlak görünümlü olmasına dikkat edin.

Hazır bu işlere elimi atmışken evde vanilya özütü yapmayı da denemek istedim. Hem vanilya özütü tarifini hem de çubuk alırken nelere dikkat etmeniz gerektiği ile ilgili ipuçlarını Cafe Fernando'nun şu yazısında bulabilirsiniz. Vanilya özütü yaparken Thermomix kullanmamıza gerek yok.
Özetle bir cam şişeye 1 bardak vodka koydum (240ml). Vanilya çubuklarını önce boylamasına sonra, vodka içine tamamen daldırmak amacıyla, enlemesine kestim. Kullanmadan önce serin, güneş görmeyen bir yerde, haftada bir çalkalayarak 3 ay beklettim. 

Vanilya özütünü ilk hazırladığım andaki ve 3,5 ay beklettikten sonraki fotoğrafları aşağıda.




Artan vodka ile de çilekli vodka yapmıştım bildiğiniz gibi. Bizde hiçbir şey ziyan edilmez ! ;)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder