5.02.2013

Devil's Food Cake - Şeytan Çikolata Giyer

CLICK FOR ENGLISH "Devil's Food Cake"
PER ITALIANO "Torta del Diavolo"



Cafe Fernando'da gördüğüm an vurulup yapmak istediğim bir pastaydı Devil's Food Cake nam-ı diğer Şeytan Çikolata Giyer pastası. Cenk'in Design Sponge için hazırladığı bu baştan çıkarıcı pastanın tadı da görüntüsüyle eşdeğer.

Pastayı yapmak için beklediğim iki şey vardı: 1. Özel bir gün 2. Biscoff (Speculoos) kurabiye kreması
Özel bir gün olarak doğumgünümde karar kıldım kılmasına ancak İtalya'da Biscoff kremasını bulmam mümkün olmadı. Bir gün raflarda en azından Lotus kurabiyelerine rastlarsam kremayı kendim yapmak niyetindeyim. 

Cenk'in verdiği tavsiyelerden hareketle, Biscoff yerine sütlü fındık kreması ve fıstık ezmesi karışımı kullanmaya karar verdim. Biscoff nasıl bir sonuç veriyor bilmem ama bu karışım ile de muhteşem bir krema ortaya çıktı, yiyen herkes arka plandaki o eşsiz tadın nereden geldiğini sordu diyebilirim.

Ben buttercream kremasını (hani şu tereyağı ve pudra şekeri ile yapılan krema) pek sevmiyorum. Tamam süsleme yaparken kullanışlı olabilir, hiç yapmamış da değilim ama tadı pek hoşuma gitmiyor. Bu krema pasta süslemek için farklı renklere ihtiyacınız omadığı durumlarda buttercream'e iyi bir alternatif olabilir.

Harikulade tarifi, inanılmaz ayrıntılı açıklamaları ve sabrı için Cenk'e sonsuz teşekkürler... Ben de sabrettim ve pastayı yapmadan önce hem Türkçe hem İngilizce tüm yorumları okudum ;)

Tarife geçmeden önce biraz doğumgünümden bahsedeyim.

İtalya'da her tatil günü, her bayram, küçük ya da büyük her özel gün biraraya gelmek ve yemek yemek için ayrı birer fırsattır! ;) 

Doğumgünümde hem lezzetli hem hafif ne yapabiliriz derken deniz mahsüllerinden oluşan nispeten hafif bir akşam yemeği hazırlamaya karar verdik. Verdik derken kayınvalidem Lucia ve kendimi kastediyorum. Daha önce de sözü geçmişti, Lucia çok iyi bir ahçıdır ve ondan öğreneceğim çok şey var daha.


Yukarıda fotoğraflarını gördüğünüz Lucia'nın hazırladıkları arasında;
Fırınlanmış Domatesli Karides, Mürekkep Balığı ve Kalamar Salatası
Zeytinli ve Patatesli Mürekkep Balığı Salatası
Deniz Kereviti
Portakallı Kılıçbalığı Füme
Kalamar Dolması
Büyük Karidesli Milföy Börek ve
Fırınlanmış Biber yer aldı.


Bendeniz ise pastanın yanısıra; 

Bu güzel yiyeceklere elbette, arkadaşlarımızın noelde hediye ettiği, güzel bir beyaz şarap eşlik etti ;)




Gelelim pasta malzemelerine...

Yukarıda bahsettiğim gibi ben 400gr Biscoff (Speculoos) yerine fındık kreması - fıstık ezmesi karışımı kullandım. Siz bulabiliyorsanız onu kullanın ya da arzu ederseniz benim yaptığım gibi de hazırlayabilirsiniz.

Çikolata Kırıkları için:
120gr bitter çikolata (%70 kakao oranlı), parça parça kırılmış

Kek için:
70gr su
80gr süt
50gr kakao (+ kalıplara serpmek için)

210gr un
1 çay kaşığı karbonat
1/2 çay kaşığı tuz
150gr tereyağı, oda sıcaklığında yumuşatılmış (+ kalıpları yağlamak için)
300gr şeker
3 yumurta
1 çorba kaşığı vanilya özütü

Ganaj Krema için:
150gr bitter çikolata (%70 kakao oranlı), parça parça kırılmış
150gr sütlü çikolata, parça parça kırılmış
330gr sütlü fındık kreması
70gr fıstık ezmesi
400gr süt kreması, soğuk


Yapılışı:


Çikolata Kırıklarının Hazırlanması:
  • Çikolata kırıklarını hazırlamak için ilk iş 36 x 40 cm ebatlarında 2 parça yağlı kağıt kesin.
  • Çikolatayı hazneye koyup 8 saniye 8 Hız doğrayıp spatula ile ortada toplayın.


  • 3 dakika 60°C 2-3 Hız eritin.
  • Eriyen çikolatayı tezgaha serili 1. yağlı kağıt üzerine dökün.


  • Spatula ile kenarlardan 1 cm pay bırakarak ince tabaka halinde yayın. Hızlı hareket edin. (Yavaş hareket ederseniz çikolata katılaşmaya ve üzerinde pütür oluşmaya başlayacaktır. O nedenle uzun uzun fotoğraflar da çekemedim)
  • İkinci yağlı kağıdı çikolatanın üzerine serin. Hafifçe bastırarak hava boşluklarını yok edin. Çikolatayı yaymamaya özen gösterin. Kısa ucundan başlayıp rulo şeklinde sarın. Kağıtların birleştiği uç alta gelecek biçimde bir tepsiye yerleştirin. Yanına oynamaması için ağırlık yapacak birşey koyun. (Benimki çaprazlama tam sığdığı için yanına ayrıca bir obje koymadım)


  • Buzdolabında en az 2 saat sertleşmeye bırakın.
  • 2 saat geçip de çikolata sertleştikten sonra yağlı kağıt serili bir tepsiyi kenarda hazır edin. Ruloyu hızlı bir hareketle açın. Ruloyu açtıkça çikolata kırıkları oluşacaktır. Spatula yardımıyla kırıkları nazikçe yağlı kağıt serili tepsi üzerine aktarın, pasta hazır olana kadar buzdolabında saklayın.

Kekin Hazırlanması:
  • 2 tane 20cm çapında kelepçeli kalıbı yağlayın. Tabanını yağlı kağıt ile kaplayıp yağlı kağıt üzerini de yağlayın. Taban ve kenarlarına biraz kakao serpip her tarafına bulaştırdıktan sonra fazla kakaoyu dökün. (Ben tüm kalıbı yağlı kağıt kapladım ama tarif edildiği gibi yaparsanız daha düzgün kekler elde edersiniz)
  • Hazneye su ve sütü koyup 3 - 3,5 dakika 90°C 1-2 Hız ısıtın.
  • Thermomix'i 3-4 Hızda çalıştırıp kapaktaki delikten yavaş yavaş kakaoyu ekleyerek 40 saniye çırpın.
  • 10 saniye 6 Hız çırptıktan sonra ayrı bir kaba ya da bardağa alarak soğumaya bırakın.


  • Un ve karbonatı eleyerek ayrı bir kaba alın. Tuzu da ekleyip bir kaşık yardımıyla hepsini karıştırın.
  • Temiz hazneye tereyağı ve şekeri koyup önce 1 dakika 3-4 Hız, sonra 2 dakika 4 Hız çırpın.


  • Thermomix'i 3-4 Hız çalıştırın. Kapaktaki delikten yumurtaları birer birer ekleyin. 40 saniye karıştırın.
  • Vanilyayı ekleyip 10 saniye 4 Hız karıştırın. Spatula ile ortada toplayın.


  • Thermomix'i 3-4 Hızda çalıştırın. Kapaktaki delikten sırasıyla unlu karışımın 1/3'ünü, kakaolu sütün yarısını, unlu karışımın 1/3'ünü, kakaolu sütün kalan yarısı ve son olarak unlu karışımın kalanını ekleyerek 1 dakika karıştırın. Spatula ile ortada toplayın.


  • 20 saniye daha 4-5 Hız karıştırın.
  • Kek hamurunu kalıplara eşit olarak bölün, üzerini spatula ile düzleştirin.
  • Önceden 175°C ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirin. Pişip pişmediklerini kürdanla kontrol edin. Fırından alıp kalıpların içinde biraz soğumaya bırakın.


  • Kalıplardan çıkartıp tamamen soğuyana kadar oda sıcaklığında bekletin.

Kremanın Hazırlanması:
  • Hazneye bitter ve sütlü çikolatayı koyup 10 saniye 8 Hız doğrayın.


  • 2 dakika 50°C 2-3 Hız eritin. Spatula ile ortada toplayıp 2 dakika daha 50°C 2-3 Hız eritin.


  • Fındık kreması ve fıstık ezmesini de ekleyip 1 - 1,5 dakika 3-4 Hız karıştırın. Spatula ile ortada toplayın.


  • Kelebek parçasını taktıktan sonra soğuk kremayı ekleyin. 1 dakika 3-4 Hız karıştırın.


  • Krema koyulaşıp sürülecek kıvama gelene kadar buzdolabında bekletin. 
  • Keklerin tepelerini bir ekmek bıçağıyla keserek düzleyin tepede kalan kırıntıları fırçayla temizleyin. (benimkiler gayet düzgün piştikleri için bu aşamayı atladım) 
  • Keklerden birini traşlı yüzü üste bakacak şekilde servis yapacağınız tabağa koyun. Üzerini kremanın 1/3'ü ile kaplayın. İkinci keki traşlı yüzü kremaya bakacak şekilde yerleştirin. Kekin üstünü ve kenarlarını kremayla kaplayın.
  • Buzdolabında soğuttuğunuz bir cımbız yardımıyla çikolata kırıklarının büyük boydaki güzel parçalarını pastanın kenarlarına yerleştirin. Geri kalan çikolata kırıklarını da tepesine yerleştirin.  (Ben cımbız kullanmadan ellerimle dekore ettim. Ömrümde ilk kez yaz kış buz gibi ellere sahip olmanın bir avantajını yaşadım! :) Vakit kaybederek çikolataların yumuşamasına neden olmamak için bu aşamayı fotoğraflamadım. )
  • Buzdolabında en az 1 saat beklettikten sonra servis yapın.


Afiyet olsun...


Ve nihayet şölen başlasın ! :)


Evgheniy, pasta ve çikolata kırıkları... :)



Bu özel günde gerek varlıkları gerek mesajlarıyla beni yalnız bırakmayan herkese çok teşekkür ederim. 

Cafe Fernando'daki Devil's Food Cake - Şeytan Çikolata Giyer başlıklı tariften üzerinde değişiklik yaparak adapte edilmiştir.
 


4 yorum:

  1. hepsi inanılmaz gözüküyor. özellikle pastayla ilgili fotoğrafları aşama aşama paylaştığınız için teşekkürler.
    benim de özel bir gün de yapmak istediğim bir pastaydı. bakalım kaçıncı yaş günümde cesaret edebileceğim bu pastayı yapmaya :)
    nice güzel yaşlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Ateh,

    Öncelikle güzel dilekleriniz ve vakit ayırıp yorum yazdığınız için teşekkürler.

    Fotoğraf takıntım gün geçtikçe artıyor. Bloğun ilk zamanlarında sadece hazırlanmış son halini fotoğraflardım, şimdilerde mümkün olduğunca her aşamayı kaydediyorum. Fırsat buldukça o eski tarifleri de tekrar yapıp fotoğraflarını güncelliyorum.

    Pastanın yapılışı çok detaylı ve karmaşık görünebilir ama fazla bir zorluğu yok. Bir itirafta bulunayım, ben işi sağlama almak istediğim için 120şer gramlık iki parti çikolata erittim çikolata kırıklarını ilk yapışımda belki tam beceremem diye. Aralarından en güzellerini seçmek istiyordum. Ama gördüm ki korktuğum kadar değilmiş ;) sadece 120gr da süsleme için yeterliymiş

    Umarım pastayı yaptığınızda siz de memnun kalırsınız.


    YanıtlaSil
  3. Ben bu sırada almanya' daydım ve görmedim. Şimdi görüyorum. Çok gecikmiş bir dilek olsa da umarım bu yıl geçen yıldan çok daha güzel bir yıl olurr Sinemcim. Mutlu yıllar. Dilediğin ne varsa gönlünce olur umarım.

    YanıtlaSil
  4. Hayatta en sevdiğim şey gezmek, yeni yerler görmek, farklı kültürler tanımak, farklı hikayeler dinlemek.. Gez valla ne güzel! Umarım hoş bir seyahat olmuştur.

    Çoooook teşekkürler güzel dileklerin için..

    YanıtlaSil