24.01.2013

Tatlı Patatesli Frittata

CLICK FOR ENGLISH "Sweet Potato Frittata"
PER ITALIANO "Frittata di Patata Dolce e Riso"


 
Tatlı patatesin ismini çok duydum, daha çok organik gıda satan yerlerde ve ara sıra market raflarında gördüm ancak hiç pişirmemiş ve yememiştim ta ki Forum Thermomix'in aktif üyelerinden judydawn'ın Tatlı Patatesli Frittata tarifini görene kadar. 

Yakın zamanda o tarifi yapmak için tatlı patates satın aldım. Tam olarak ne kadar gerektiğini not etmeyi unutmuşum, dolayısıyla 1,5 kilo alarak kendimi sağlama aldım ;) Daha sonra gördüm ki tüm ihtiyacım olan aşağı yukarı 400 grammış. Yine de bol bol adığıma memnunum zira Tatlı Patatesli Frittata'ya bayıldık, çok kısa sürede neredeyse peşisıra iki kez yaptım. Evde bir seferlik daha patates var hala.

Hem sıcak hem soğuk olarak servis edilebilme özelliği çay partisi, doğumgünü vb bilumum toplantı ve organizasyonlarda dilimleyerek finger food olarak sunma imkanı da veriyor. Kahvaltıdan akşam yemeğine kadar her öğünde tüketilebilir.


Malzemeler:
60gr Arborio pirinç (ben evdeki Ribe cins pirinci kullandım)
1 litre kaynar su
5gr maydanoz yaprağı, yıkanıp kurulanmış
50gr mozzarella, kabaca doğranmış
50gr parmesan, kabaca doğranmış
2 yumurta
75gr süt
1 diş sarımsak
15gr soğan
10gr sızma zeytinyağı
1 limon kabuğu rendesi (beyaz kısım hariç)
1 büyük tatlı patates, 6mm dilimlenmiş (benimki 400gr geliyordu)
Tuz, karabiber


Yapılışı:

  • Hazneye kaynar suyu koyun. (Ya da hazneye soğuk su koyup 8-10 dakika Varoma Isısı 1 Hız kaynayana kadar ısıtın). Tuzu ilave edip buhar sepetini takın. İçine pirinci koyun.


  • Kapağını kapatıp 10 dakika Varoma ısısı 3 Hız pişirin. Soğuk sudan geçirip geniş bir kaba alın.


  • Temiz ve kuru hazneye soğan ve sarımsağı koyup 2 saniye 5 Hız doğrayın.
  • Spatula ile ortada toplayıp zeytinyağı ilave edin ve 3 dakika 100°C 1 Hız pişirin. Pirincin yanına alın.
  • Temiz ve kuru hazneye maydanozu koyup 6 saniye 6 Hız doğrayın. Pirincin yanına alın.


  • Hazneye peynirleri koyup 6 saniye 8 Hız doğrayın, pirincin yanına alın


  • Yumurta ve sütü 7 saniye 5 Hız çırpın. Pirincin olduğu kaseye ilave edin. 


  • Limon rendesini de ekleyip hepsini karıştırın. Gerekiyorsa tuz da ekleyin.


  • Tatlı patatesi dilimleyip yağlı kağıt serili 11 x 33 cm boyutlarındaki kalıba dizin. Tuz ve biber serpin.


  • Üzerlerine yumurtalı karışımı düzgünce yayın.


  • Önceden 180°C ısıtılmış fırında 30-35 dakika üzeri hafif kızarana kadar pişirin.


  • Dilimleyerek ya da kare kare keserek servis yapın.



Afiyet olsun...




Ben kendi damak tadıma göre soğan miktarını 85 gramdan 15 grama indirdim.

Judy'e bu güzel tarifi bizlerle paylaştığı için binlerce teşekkür.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder