22.11.2012

Hamamböcekleri :)

CLICK FOR ENGLISH "Cockroaches"
PER ITALIANO "Scarafaggi"




Cadılar Bayramı geçeli epey oldu farkındayım lakin o gün yaptığım tatlıları yazıya döküp yayınlamaya ancak vakit bulabiliyorum. Bu 'iğrenç' ama bir o kadar da lezzetli hamamböcekleri Halloween 2012 için yayınladığım üçüncü tarif olacak. Geriye kaldı bir tane.

Bu arada kostümlü fotoğraflarımızı yayınlamadığımı farkettim, bu yazıyla onları da tarihin sayfalarına geçelim o halde :)

Gecenin cadısı bildiğiniz üzere bendim :) Kullandığım maske adeta sahici gibiydi. Yalnız şunu söylemeliyim maskeyi taktıktan sonra çok değil sadece bir dakika içinde sırf nefes alıp versem bile maskenin içi ve dolayısıyla yüzüm şıpır şıpır su oluyordu. Önceki iki yazımda anlattığım gibi her gelen grupla uzun uzun konuşup rehberlik etmem ve defalarca duman makinesinin yarattığı sisten geçmem de cabası. Zor şartlar altında bir performans sergiledim anlayacağınız. Ama ne olursa olsun "Show must go on" değil mi? :)


Stefano'ya geceye özel olarak Joker makyajı yaptık. Beyaz fondöten, koyu gri far, kırmızı ruj ve uhu stick kullandım. Uhu stick ne alaka diyeceksiniz, jokerin yanağındaki yara izlerini yaparken kullanılıyor. Youtube'da bulduğum şu videodan yararlandım.


Andrea'ya ise Addams Family'deki Fester Amca makyajı yaptık. Çok teferruatlı bir makyaj değildi, sadece beyaz fondöten ve gri far kullanmak yetti. 



Geceye şükür ki maskesiz devam edeceğim için maskenin altına da cadı makyajı yapmıştım. Kendi makyajım için şu video'dan yararlandım


Ve bunlar da geleceğin cadı ve vampirleri :)


Gelelim tarife... 

Bugün kısaca hamamböceklerini nasıl yaptığımı anlatacağım.


Gerekli malzemeler şunlar:

- Hurma; hamamböceklerinizin gerçekçiliği, güzelliği(!) ve elbette lezzeti açısından kullanacağınız hurmaların irice, ince ve parlak kabuklu, dolgun ve tatlı olmalarını tavsiye ederim. Kimisi çok kuru ve kalın kabuklu oluyor. 
 
- Mascarpone peyniri

- Şeker

- Meyan kökü ya da namı diğer Liquorice (Liquirizia) şekeri.. Türkiye'de pek bilinmediği için yana fotoğrafını koydum. Haribo'nun sitesinde meyan kökü şekeri üzerine şöyle bir sayfa var, belki onlardan bilgi edinilebilir.


Yapılışı:


  • Hamamböceklerini yaparken HowStuffWorks web sitesindeki hamamböcekleri ile ilgili yazıda bulduğum aşağıdaki resimden yararlandım. Resmi elimin altında bulunsun diye printer'da bastım. Bir yemek bloğunda böyle bir resim pek hoş durmuyor ama bu seferlik idare ediverin :)))


  • Daha sonra Andrea ile birlikte yukarıdaki böcek resimlerini referans alarak hamamböceklerinin bacaklarını ve antenlerini hazırladık. Meyan kökü şekerini kullanarak ön, orta bacaklar ve arka bacaklar ile antenleri tek tek kestik, şeker şeridini ortadan ikiye ayırarak her bir parça şeritten ikişer bacak elde ettik. İleride kullanmak üzere ayrı ayrı grupladık. Bacakları keserken elimizdeki hurmaların büyüklüklerini de gözönünde tuttuk. Ayrıca antenlerin bacaklardan daha ince olmasını istediğimiz için resimde de göreceğiniz gibi meyan kökü şekeri şeridini ortadan ikiye ayırdıktan sonra (sonuna kadar ayırmadık, alt kısmı yapışık bıraktık) antenlerin iç kısmını biraz keserek incelttik.


  • Şekeri 75gr şekeri 10 saniye 10 Hız çekerek pudra şekeri haline getirdim. 
  • Daha sonra 150gr mascarpone ile karıştırdım ve sıkma torbasına aldım.
  • Hurmaları ikiye kesip çekirdeklerini çıkardık. Alt yarısına biraz peynirli karışımdan sıkıp anten ve bacaklarını yerleştirdikten sonra üstlerini biraz daha şekerli mascarpone ile kaplayıp üst yarısını en üste koyarak kapattık. Bu aşama biraz el emeği göz nuru istiyor. Bacaklar oynayabilir, düşebilir. Hem yapım, hem taşıma, hem de servis kolaylığı açısından direkt olarak tartölet kağıtları üzerinde çalıştık. Size de kesinlikle tavsiye derim. Buzdolabında dinlendikten sonra daha iyi form tuttuklarını da not düşeyim.



Başka söze gerek var mı... ?

Afiyet olsun ;)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder