8.05.2012

Roka, Karides ve Safranlı Pennette Makarna

CLICK FOR ENGLISH "Pennette with Shrimps, Rocket and Saffron"
PER ITALIANO "Pennette allo Zafferano, Gamberetti e Rucola"


İlkbahar-Yaz dönemine girdiğimizin benim için başlıca iki habercisi var. 
Birincisi yapılan testlerin negatif çıkmasına rağmen her bahar dönemi tekrar eden alerjik semptomlar, ikincisi ise balkonlarda yerlerini almaya başlayan çiçekler...

Bu sene balkonumuzu çiçeklendirmek için biraz geç bile kaldım sayılır. 
İlkbahar havası biraz yanar döner olduğu için erken ekim yaparak olası bir soğuk, don riskini almak istemiyorum. O yüzden genelde ekim işini Nisan ortasından sonraya bırakırım.
Bu sene havalar biraz geç ısındı, araya iki seyahat girdi derken balkon çiçeklendirmesi Mayıs ayına kaldı.

Haftasonu çiçekçiye gittiğimizde her zamanki gibi çiçeklerin o başdöndürücü güzellikleri arasında kendimizi kaybettik. (Bu arada çiçekçi derken çiçekçi dükkanını değil bizzat çiçek üreticisini kastediyorum)

Hepsi birbirinden göz alıcı çeşit çeşit rengarenk çiçekler arasında karar vermek çok zor oluyor. 
Özellikle Petunya ve Sardunyalar arasında kararsız kaldım ama nihayetinde yine sağlamcı davranıp geçen senelerde çok randıman alıp memnun kaldığım Petunya'nın sarkan Surfinia çeşidinden aldım. 
Her bir saksı için ayrı renk alarak bu sene de tercihimi renk çeşitliliğinden yana kullandım. 
Önümüzdeki seneye sarkan sardunyalardan denemeyi düşünüyorum.

Çiçekçide çektiğim o harika fotoğraflara burada yer vermesem çok yazık olurdu.

Renk renk çiçekler... Üsttekiler ve sağ alttakiler Surfinia, sol alttakiler ise Million Bells çiçekleri...


Burada Gerani Parigini olarak adlandırılan sarkan bir Sardunya çeşidi (Pelargonium peltatum olarak geçiyor sanırım) ...



Çiçekçideki diğer çiçeklerden bazıları... Ortancalar... Çan Çiçekleri... Sardunyalar (zonale)... Begonyalar...


Ve nihayet gelelim bugünkü tarifimizin malzemelerine... Bu tarifimiz deniz mahsülleri sevenler için.


Malzemeler:
30gr roka
20gr maydanoz
1 diş sarımsak
40gr sızma zeytinyağı
40gr beyaz şarap
250gr karides, kabukları ayıklanmış
Tuz, karabiber

2 paket toz safran
320gr pennette makarna (kalem makarna)


Yapılışı:


  • Rokayı 3 saniye 7 Hız doğrayıp ayrı bir kaba alın.


  • Maydanoz ve sarımsağı 5 saniye 7 Hız doğrayıp spatula ile ortada toplayın.


  • Zeytinyağı ilave edip 3 dakika 100ºC 1 Hız pişirin.
  • Şarabı ekleyip 4 dakika daha 100ºC 1 Hız pişirin.
  • Karidesleri ilave edip tuz ve biberini ayarlayın.


  • Saat Yönü Tersine Çalışma fonksiyonunu seçerek 3-5 dakika 100ºC Kaşık Hızında pişirin.
  • Karidesli sosu rokanın üzerine ekleyip karıştırın.
  • Makarnaları içine tuz ve safran eklediğiniz kaynar suda pakette belirtilen süre kadar haşlayın.
  • Süzdükten sonra karidesli sosla karıştırın. Tabaklara servis yapın.
  • Arzu ederseniz üzerine parmesan rendesi serpebilirsiniz.

Afiyet olsun...


Io e il mio Bimby kitabındaki Pennette allo Zafferano e Gamberetti başlıklı tariften üzerinde değişiklikler yaparak uyarlanmıştır.

Kitaptaki tarife göre makarnalar da haznede pişiriliyor ama ben Thermomix'de makarna pişirmeyi pek tercih etmediğim için normal tencere kullandım.

Çiçek resimleri Jesi, Ancona'daki Esiflor'da çekilmiştir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder