24.10.2011

Kakaolu Bisküvi

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO


Her daim kullanılabilecek, süslemeye uygun, pişme esnasında çatlayıp dağılmayan bir bisküvi tarifi.

Üzeri için sütlü çikolata kullandım. Kurabiyenin kendisi de zaten çok tatlı olmadığı için bitter çikolata kullanmak fazla sert olur gibi geldi. Ama ikinci yapışımda bitter çikolatayla da deneme şansım oldu ve öyle de çok sevdim! Beyaz çikolata da ayrı bir alternatif olabilir.

Sıkma torbası kullanma konusunda uzman olmadığım malum ama kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Bu kurabiyeleri süslerken kendi torbamı yağlı kağıttan kendim hazırladım. Ucunu istediğim genişlikte kestim ve kullanımını çok daha pratik buldum.

Yağlı kağıttan külah yapımı için şu videodan yararlanabilirsiniz. Her ne kadar yapımı çok kolay olsa da yine de birkaç pratik gerektiriyor.
 

Kakaolu Kurabiye Malzemeleri:
50gr şeker
120gr tereyağı, doğranmış, oda sıcaklığında
1 yumurta, oda sıcaklığında
220gr un
35gr kakao
1/4 tatlı kaşığı karbonat


Çikolata Sosu Malzemeleri:
120gr çikolata
25gr süt


Yapılışı:


  • Şekeri hazneye alıp 20 saniye 10 Hız pudra şekeri haline getirin
  • Tereyağını ilave ederek 30 saniye 4 Hız karıştırın
  • Yumurtayı ilave edip 10 saniye 4 Hız karıştırın
  • Un, kakao ve karbonat ekleyip 20 saniye 4 Hız karıştırın. Spatula ile toparladıktan sonra 30 saniye daha 5 Hız yoğurun.
  • Streç filme sararak buzdolabında yarım saat dinlendirin
  • Tezgaha un serpip ince bir hamur açın. Hamurun yapışmaması için ara ara oklavanızı da unlamayı unutmayın.

  • Kurabiye kalıpları ile ya da bardak, fincan vb ile keserek şekil verin ve kurabiyeleri yağlı kağıt serili tepsi üzerine dizin. (Bu tarifle 2 tepsi bisküvi çıkacaktır)

  • Önceden 180ºC ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin
  • Yağlı kağıt ile birlikte tel ızgara üzerine aktararak soğumaya bırakın.

  • Çikolatayı hazneye koyup 10 saniye 7 Hız doğrayın
  • Spatula ile ortada toplayıp sütü ilave edin ve 3-4 dakika 50ºC 2 Hız ısıtın
  • Çikolatayı sıkma torbasına koyup kurabiyelerin üzerini istediğiniz gibi süsleyin ve çikolata kuruyana kadar dinlendirin. (Alternatif olarak sıkma torbası kullanmak yerine bisküvileri kısmen ya da tamamen erimiş çikolataya batırıp yağlı kağıt üzerine dizerek kurumaya bırakabilirsiniz)

Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder