20.10.2011

Çikolatalı Mousse

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO


Tarif dünyaca tanınmış çikolata üreticisi Callebout için Teknik Danışmanlık yapan Jean Pierre Wybauw'dan. Ben videoyu Super Kitchen Machine'de gördüm ve hemen denemeye karar verdim. Çikolatalı tarifler ilginizi çekiyorsa ilgili sayfada faydalanabileceğiniz başka videolar da var, bir bakın derim. 

Bendeki Thermomix kitabında da (Io e il Mio Bimby) neden bilmem henüz denemediğim bir çikolatalı mouse tarifi var. Onda yumurta da kullanılıyor. Deneyince yayınlarım

Bu tarif ise yumurtasız. Hazırlaması gayet kolay ve sonuç harika. Sıkma torbasını kullanma konusunda hala daha kırk fırın ekmek yemem lazım ama kendimde bu sefer küçük de olsa bir gelişme gördüm. En azından üstümü başımı ve mutfağı fazla batırmadım :)

Elbette Usta Jean Pierre bunu Callebout çikolataları ile hazırlamış, ama ben ne bulduysam onu kullandım:) Callebout kullanmanız şart değil elbette ancak çikolatanızı alırken %70 kakao oranına sahip iyi kaliteli bir çikolata seçmenizi tavsiye ederim. Sonucu olumlu etkileyecektir

Bu tariften kaç mousse çıktığına gelince... Hazırladığınız porsiyonlara bağlı
Ben 2 farklı boy servis kullanarak hazırladım.
3 küçük kahve fincanı ve misafirliğe götüreceğim için 7 alüminyum folyo kalıp kullandım. 

Fincanlar daha tadımlık gibi geldi bana. Bol misafirli bir yemek davetinde küçük kahve fincanları ile ikram edilebilir diye düşünüyorum. Ama yanına muhtemelen meyveli ikinci bir tart ya da pasta yapmayı da ihmal etmezdim

Alüminyum kalıp porsiyon anlamında ölçü olarak daha uygun. Tabi bu sizi ne kadar çikolatanın tatmin ettiğine de bağlı, gerisini siz hesap edin ;)


Malzemeler:

250gr bitter çikolata, kabaca kırılmış
130gr süt
500gr taze soğuk krema
50gr şeker


Yapılışı:


  • İlk iş olarak sıkma torbası ve servis için kullanacağınız bardak ya da kapları kenarda hazır tutun ki sonradan zaman kaybetmeyin
  • Çikolatayı 7 saniye 7 Hız doğrayın
  • Sütü ekleyip 4 dakika 50ºC 2-3 Hız ısıtın ve derin bir kaba alın

  • Hazneyi yıkayıp kurulayın
  • Kelebek parçasını takın. Krema ve şekeri koyup yaklaşık 4 - 4,5dakika 3 Hız çırpın.*

  • Hazırladığınız krem şantiyi çikolatanı üzerine dökün ve spatula ile yavaş yavaş karıştırarak yedirin


  • Mousse karışımını sıkma torbasına koyun. Bardak ya da kapları sıkarak doldurun

Afiyet olsun...


*Önemli not:  Kremayı çırparken haznenin temiz ve kuru olmasına dikkat edin ve aman sakın 3 Hızı geçmeyin yoksa elinizde nurtopu gibi bir tereyağınız olur! Başıma geldi bir kez. Bugün de aynı şey olsa hiç bozuntuya vermeden "aaa ne güzel tereyağı yaptım buyrun tarifi" deyip eklerdim artık bloğa! :) Aklıma gelmişken bu yakınlarda tereyağı da yapıp ekleyeyim bir ara sahiden.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder