25.01.2010

Buharda Sebze


Thermomix ile buharda sebze

Thermomix'in en sevdiğim fonksiyonlarından biri buharda pişirme özelliği. 
Bu özelliği en sık kullandığım şeylerden biri de buharda sebze pişirmek.
Izgara et, tavuk, balık yanına garnitür olarak, makarna ve pirinç salatası yaparken, pide, sandviç ya da dürüm içinde vb pek çok şekilde kullanıyorum.

Mevsime, elimdeki malzemelere ya da canımın en çok ne çektiğine göre malzemeler değişiyor.

Örneğin bugünkünde şu sebzeleri kullandım:

Malzemeler:
100gr havuç
150gr kırmızı biber
400gr mantar
350gr yeşil kabak
75gr balkabağı
75gr bezelye (dondurulmuşu kullandım)
500gr su

Yapılışı:
  • Hazneye suyu koyun.
  • Tüm sebzeleri doğrayıp Varoma Kabı ve Varoma Tepsisine yerleştirin

Thermomix ile buharda sebze

Thermomix ile buharda sebze

  • 20 - 25 dakika Varoma Isısı 3 Hız pişirin. (Ben 20 dakika sonra Varoma Tepsisini kenara aldım ve Varoma Kabındaki sebzeleri 5 dakika daha pişirdim.)

  • Pişen sebzeleri servis kabına alıp arzuya göre zeytinyağı ve tuzla tatlandırabilirsiniz. Citronette ya da Vinaigrette Salata soslarından birini kullanabilirsiniz. Ya da erzu ettiğiniz başka bir sosu kullanabilirsiniz. (Ben Citronette kullandım)

Thermomix ile buharda sebze

Afiyet olsun...


Notlar:
  • Nispeten daha geç pişen sebzeleri Varoma Kabına, daha hızlı pişenleri Varoma tepsisine yerleştirebilirsiniz.
  • Doğradığınız büyüklük de pişme süresini biraz uzatıp kısaltabilir.

Thermomix ile buharda sebze





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder